» Teksty » Inne » Realms of Cthulhu: Odległy

Realms of Cthulhu: Odległy


wersja do druku

Groza obcości

Redakcja: AdamWaskiewicz

Realms of Cthulhu: Odległy
Mitologia Cthulhu pełna jest obcych istot, których sama obecność zdolna jest zniszczyć ludzki umysł. Niektóre to potężni bogowie zakrzywiający rzeczywistość, ale zdarzają się też byty niewiele potężniejsze od ludzi – choć wciąż śmiertelnie niebezpieczne przez sam fakt ich nieprzystawalności do kategorii, którymi operuje ludzki umysł.

Poniższy tekst wykorzystuje mechanikę Savage Worlds w wersji z podręcznika Realms of Cthulhu, skonwertowanie podanych tu statystyk na reguły Zewu Cthulhu nie powinno być jednak problemem.

 

Istoty zwane Odległymi egzystują w miejscu niesamowicie odmiennym od znanych z Ziemi wymiarów czasu i przestrzeni, przez co nasz świat jest dla ich umysłów doświadczeniem równie niebezpiecznym, jak ich rodzimy wymiar dla człowieka. Bogowie Zewnętrzni potrafią jednak odnaleźć się w tym nieludzkim miejscu i bywa, że porywają z niego Odległych, ciskając te istoty w inne miejsca i czasy – być może ze złośliwej chęci zabawy, a być może dla wypełnienia jakichś pokrętnych planów. Także i sami Odlegli czasami wkraczają między ludzi w rozmaitych celach.

Jak to możliwe? Stwory te posiadają pewną zdolność, która umożliwia im przetrwanie w radykalnie odmiennych warunkach – wiążą się z danym miejscem, osadzając się w umysłach jego mieszkańców. Trafiając do dowolnego świata przybierają postać odpowiadającą dominującej formie życia, lecz przebranie to jest niestabilne i zawodzi, gdy ktoś bliżej się mu przyjrzy. Odlegli, którzy trafiają na Ziemię starają się więc pokazywać tylko przelotnie albo tylko niezbyt spostrzegawczym ludziom, by wzmocnić wrażenie swojej realności. Zauważenie przez kogoś niepokojących szczegółów w rodzaju dziwnego koloru żył, zmieniającej się z minuty na minutę liczby palców czy nieeuklidesowych zakrzywień ich skóry było by dla nich trucizną. Umysł obserwatora także mógłby się jednak załamać, gdyż skupienie na drobnych niedoskonałościach w ludzkiej postaci Odległego pozwala zmysłom uchwycić na chwilę prawdziwą formę stwora.

Na sesjach Odlegli mogą działać jako wysłannicy i sabotażyści przybliżający dzień powrotu bluźnierczych bogów lub po prostu wędrowcy o złowrogich celach, poszukujący na Ziemi wiedzy. Ciekawym pomysłem jest też Odległy próbujący zapisać się w ludzkich umysłach dość mocno, by zyskać postać niczym się od człowieka nie różniącą i na zawsze zabezpieczyć się przed zdemaskowaniem – w tym celu musiałby wzbudzić w wielu osobach naprawdę skrajne emocje.

Odległy w ludzkiej postaci (Figura)​

Cechy: Duch k12, Siła k8, Spryt k12, Wigor k8, Zręczność k8

Umiejętności: Skradanie k10, Spostrzegawczość k10, Walka k6, Wiedza (Mity Cthulhu) k10, Wiedza (dowolna inna) k10. Poszczególni Odlegli mogą posiadać też inne umiejętności.

Tempo: 6 Obrona: 5 Wytrzymałość: 6

Groza [terro​r]: -2; Udr​ęka [mental anguish] Duch+k6, patrz ułamek prawdy

Zdolności specjalne:

Czary: dowolne wybrane przez Strażnika. Czary Odległego mogą być ludzkimi inkantacjami używanymi bez ryzyka demaskacji lub zaginającymi rzeczywistość potężnymi efektami, po które sięgnięcie przy świadkach skutkuje poziomem Wyczerpania.

Nie z tego świata: istnienie Odległych na Ziemi opiera się na przyjęciu do pewnego stopnia ludzkich kategorii myślenia, więc odrzucenie ich oznacza powrót do rodzimego świata. Wyeliminowany stwór przed sprawdzeniem skutków Eliminacji może przetestować Spryt i w razie sukcesu po prostu zniknąć. Taka ucieczka jest dla niego dość bolesna, więc przez kilka ziemskich dni nie będzie w stanie wrócić. Ewentualnie Strażnik może uznać, że odbierając czas inaczej Odległy może "wrócić” w przeszłości, ale takie manipulacje czasem wymagają na sesji wielkiej ostrożności.

Sztuczny człowiek: podobieństwo Odległego do człowieka jest powierzchowne i jego organizm nie pracuje tak, jak ludzki. Kary za jego Rany stosują się więc tylko do testów Skradania mających na celu ukrycie jego natury – fizycznie uszkodzony nie staje się słabszy, ale łatwo zauważyć, że trzyma się zbyt dobrze jak na rannego.  

Ułamek prawdy: w ludzkiej postaci Odległy nie wywołuje Grozy, ale ta jego postać nigdy nie jest perfekcyjna. Spotykając go po raz pierwszy każda postać wykonuje test Spostrzegawczości -2 przeciwko jego Skradaniu – jeżeli stwór przegra, jego przeciwnik dostrzega przebłysk jego prawdziwej formy i Groza wpływa na niego normalnie. Jednocześnie jednak ludzka powłoka Odległego słabnie i otrzymuje on poziom Wyczerpania. Ta kara mija po 4 godzinach, o ile w tym czasie ludzka postać stwora zdążyła oszukać choć jedną osobę. Jeżeli nie dysponujesz podręcznikiem Realms of Cthulhu zignoruj informacje o Grozie i uznaj, że zdemaskowany Odległy jest Przerażający (-2).

Wiedza zakazana: postać z Wiedzą (Mity Cthulhu) może rozpoznać Odległego po udanym teście tej umiejętności i (bez rzucania na Spostrzegawczość) dobrowolnie wystawić się na jego Grozę, by osłabić przebranie stwora.

 

This game references the Savage Worlds game system, available from Pinnacle Entertainment Group at www.peginc.com.Savage Worlds and all associated logos and trademarks are copyrights of Pinnacle Entertainment Group. Used with permission. Pinnacle makes no representation or warranty as to the quality, viability, or suitability for purpose of this product.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Araven
   
Ocena:
+1

Ciekawe stworzenie, do zastosowania nie tylko w Cthulhu.

21-10-2014 22:17

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.