» » Amber

Amber

Amber
%DANE%
Wydawnictwo Amber istnieje o 1989 roku. Od tego czasu opublikowało ponad 5000 tytułów, w kilkudziesięciu seriach i 43 000 000 egzemplarzy. Oferta wydawnicza to literatura piękna: wybitna światowa proza (Vonnegut, Oë, Calvino, Khadra, Restrepo), głośne thrillery (Grisham, Crichton, le Carré, Kellerman), sensacja (Ludlum, Clancy, Cussler), powieści obyczajowe, romantyczne thrillery i romantyczne komedie (Steel, Krentz, Cabot), romanse historyczne (Quick), powieści historyczne, SF (STAR WARS), fantasy (Tolkien – bibliofilskie edycje), literatura dla młodzieży (bestsellerowe serie Pamiętnik księżniczki, Plotkara, Na topie), ilustrowane książki dla najmłodszych (Amberek), historia, literatura faktu, literatura popularnonaukowa, albumy i poradniki (medyczne, kulinarne, doktor Atkins).

Wydawnictwo Amber powstało 28 lutego 1989 roku jako pierwsza w Polsce prywatna oficyna wydawnicza. Zaczynało od zera, mając 5000 pożyczonych dolarów i dziewięcioletniego fiata. Bez doradców ekonomicznych i prawnych. Właściciele wszystkiego uczyli się sami, podobno najskuteczniej na własnych błędach. I odniosło sukces: udało się wprowadzić na polski rynek nieobecną dotąd współczesną klasykę światowej literatury popularnej: sensacyjnej i SF. W Amberze ukazały się w kilkusettysięcznych nakładach powieści Ludluma, Forsytha, Folletta, Kinga, Koontza, nadając książce w Polsce rangę kultury masowej.

Aber przetrwał wielki krach na rynku w 1992 roku, a potem trwającą do dziś sytuację permanentnego, głębszego lub płytszego kryzysu w branży wydawniczej i księgarskiej.

Dziś może się poszczycić stabilną, wysoką na rynku pozycją. Pozostaje w ścisłej czołówce polskich wydawców literatury pięknej z pierwszych miejsc światowych list bestsellerów oraz literatury historycznej. Tylko w ciągu 4 ostatnich miesięcy 2005 roku książki Ambera były 9 razy na 1. miejscu list bestsellerów Newsweek Polska, Rzeczpospolitej i EMPiK-u oraz 47 razy w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się książek w Polsce.

Co roku wzbogaca ofertę o nowe gatunki, nowych autorów i nowe tytuły. Od lat prowadzi wielkie kampanie promocyjne: billboardy, bannery, citylighty i standy w księgarniach reklamujące nasze bestsellery pojawiają się co miesiąc w największych miastach Polski. Przeboje Ambera polecają najbardziej opiniotwórcze media, m.in.: tygodnik Wprost, Rzeczpospolita, Program 1 Polskiego Radia. Wydawnictwo inwestuje w intensywną reklamę prasową oraz akcje promocyjne związane z wizytami naszych autorów w Polsce.

Coroczna oferta to ok. 400 tytułów.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.